Monday 5 March 2012

PERCUTIAN YANG MENYERAMKAN.

Berdiri diberanda appartment sambil meneguk segelas air yang terhidang diatas meja. Memang mengasyikkan duduk sambil memerhatikan matahari yang sayu terbenam di ufuk timur. Hembusan angin Selat Melaka yang mampu membuatkan fikiran seseorang itu melayang. Itulah yang dapat digambarkan Qistina Husin, 26, sewaktu diwawancara oleh penulis mengenai kisah pengalaman misterinya. Dengan raut wajah yang comel serta perwatakan nya yang ceria dan agak keanak-anakkan, memang tidak siapa akan menyangka yang gadis comel ini pernah mengalami satu pengalaman seram yang menarik minat penulis untuk menulis kisah nya dan dikongsi dengan semua pembaca Media Terkini. Kisah nya berlaku sewaktu dia bercuti bersama dua orang teman baiknya iaitu Farah dan Ziera dipantai Teluk Kemang 5 tahun lepas.
"Masa tu Farah dan Ziera sedang leka menonton televisyen, maklum lah hari pertama kami tiba disana" kata Qiss memulakan cerita.
"Sememang nya memang dah lama kami semua merancang untuk pergi bercuti, jadi bila ada cuti panjang memang kami tak akan lepaskan peluang. Sewaktu saya sedang asyik memerhatikan pengunjung yang masih mandi manda dipantai, tiba-tiba terlintas seorang wanita yang berpakaian serba putih berjalan seorang diri disepanjang gigi pantai itu.
"Dari jauh saya cuba memerhatikan wajah nya namun tak berapa jelas, maklum lah hari makin gelap waktu tu. tapi apa yang pasti wanita itu mungkin dalam lingkungan 20an dan rambut nya lurus sambil beralun ditiup angin" ujar Qiss lagi.
"Apa yang pelik tiada sesiapa disitu seolah-olah yang perasan kehadiran wanita itu. Saya terus memerhatikan nya sehingga lah dia lenyap disebalik sebatang pokok. Terus saya tersentak, mana perginya wanita tadi? Bingung saya memikirkan bagaimana wanita itu boleh ghaib bergitu saja. Selepas tu baru saya perasan yang sebelum wanita itu ghaib, saya terlihat seolah-olah terawang-awangan diudara dan kaki nya sedikit pun tidak menjejak permukaan pasir" sambung Qiss dengan panjang lebar.
Menurut Qiss, ada satu kejadian yang berlaku sekitar jam 10.30 malam pada malam terakhir mereka disana. Waktu itu mereka baru pulang dari makan malam, tiba-tiba mereka melihat ada seorang wanita berdiri betul-betul didepan pintu bilik mereka. Menurut nya lagi, Ziera ada memberitahu sebelum mereka keluar tadi dia memang ada melihat seorang wanita berjalan melintas bilik mereka. Tapi oleh kerana sedang sibuk bersiap-siap mahu keluar, dia mengalihkan pandangan nya sebentar. Tapi setelah menoleh kembali dia mendapati wanita itu telah tiada.
"Rupa-rupanya bukan saya dan Ziera saja yang melihat wanita itu, Farah pun ada pernah melihat kelibat wanita itu. Farah kata yang dia ada melihat kelibat seorang wanita seolah-olah melayang-layang dan terus menembusi dinding banggunan. Oleh kerana takut dan tidak mahu merosakkan percutian yang telah dirancang sekian lama itu dia mengambil keputusan untuk merahsiakan nya dan tidak memberitahu kami berdua.
"Memang seram kami waktu itu dan malam itu kami bertiga langsung tak boleh lena, yelah takut juga kalau-kalau wanita itu tiba-tiba muncul dalam bilik kami pula. Tapi mujur lah malam itu adalah malam terakhir kami disitu dan keesokkannya pagi-pagi lagi kami dah daftar keluar" kata Qiss.
Menurut Qiss sampai sekarang mereka tidak mengetahui siapakah wanita itu dan mereka cuma berpendapat mungkin wanita itu semasa hidup nya telah ditimpa kecelakaan dikawasan pantai itu.
Sambil tersenyum Qiss memberitahu selepas kejadian itu jika mereka ada mahu merancang untuk bercuti lagi mereka tidak akan bercuti disana lagi.

1 comment: