Monday 5 March 2012

NAFASNYA SEPERTI SEEKOR KERBAU JANTAN!!!

CHANGKAT, nama sebuah kampung yang terletak di Gombak pernah digemparkan dengan pelbagai cerita-cerita seram dan salah satu nya dialami oleh seorang pemuda yang pada asal nya kurang mempercayai perkara-perkara sebergitu. Zaki, 36, tinggal disebuah rumah bujang yang terletak jauh dihujung kampung, dia yang tinggal berseorang tidak pernah mengalami sebarang perkara aneh dalam hidup nya. Jauh sekali untuk mempercayai wujud nya hantu atau lembaga, kerap kali dia akan menidakkan cerita-cerita berkenaan hantu yang diceritakan kepada nya.
"Dulu saya ni memang tak akan percaya bila orang bercerita tentang hantu-hantu ni, bukan sebab apa cuma saya tak pernah tengok benda-benda ni depan mata. Pernah sampai satu masa tu saya pernah bercakap besar yang kalau benda-benda ni wujud, saya mintak sangat benda ni muncul depan saya" Ujar Zaki memulakan cerita.
"Maklum lah waktu itu saya ni dikira 'hero' kampung, jadi ego saya masa tu tinggi. Pernah sekali tu saya ditegur oleh seorang tua yang saya tak kenal, katanya saya jangan terlampau bercakap besar nanti dah kena betul-betul baru tahu. Terkejut juga saya bila ditegur macam tu" Ujar Zaki lagi.
Menurut Zaki, malam itu seperti biasa setelah pulang dari kerja dia bercadang untuk berehat dirumah dan tidak melepak dengan kawan-kawan nya seperti selalu. Waktu itu jam didinding telah menunjuk kan pukul dua setengah pagi dan oleh sebab kepenatan berkerja tadi, dia tanpa sedar tertidur diruang tamu. Setelah lena dibuai mimpi tiba-tiba dia terdengar seperti ada orang sedang mandi di dalam bilik air rumahnya, sedangkan dia tinggal bersendirian.
"Saya memberanikan diri untuk meninjau keadaan dibilik air, walaupun waktu tu perasaan takut sudah mula menular dalam hati ni. Saya tak pula nampak sesiapa yang berada dalam bilik air tapi apa yang menghairankan saya lantai bilik air tu basah, seperti telah digunakan.
Tidak lama selepas tu saya terdengar pula bunyi seperti ada orang tengah membasuh. Sekali lagi saya pergi periksa namun masih tak nampak sesiapa pun" ujar Zaki.
Menurut Zaki, dia mengambil keputusan untuk mengambil wuduk untuk melakukan sembahyang sunat dua rakaat. Sewaktu dia sedang mengambil wuduk, satu percikkan air telah terkena bahagian belakang nya sehingga basah. Dia terkejut dan lantas berlari keluar, serentak dengan kejadian itu bekalan elektrik rumah nya tiba-tiba terputus.
Menurut nya lagi,  dalam keadaan gelap itu dia meraba-raba mencari lilin dan menghidupkan nya. Ketika itulah keimanan betul-betul tercabar apabila tiba-tiba dia terasa seperti ada sesuatu atau seseorang berdiri betul-betul di belakang nya, sambil terdengar bunyi nafas yang merengus keras seperti nafas seekor kerbau jantan yang sedang marah.
"Saya benar-benar tidak menyangka kejadian itu akan terjadi kepada saya, waktu tu habis seluruh badan saya menggeletar dengan bunyi nafas yang menyeramkan tu" sambung Zaki.
Mengakhiri cerita nya, Zaki memberitahu yang dia tidak akan sesekali melupakan kejadian malam itu dan sampai sekarang dia masih tak tahu apa sebenarnya yang berdiri dibelakangnya malam itu. Tetapi walau bagaimana pun Zaki tetap bersyukur kerana dia tidak diapa-apa kan malam itu dan masih hidup untuk menceritakan cerita ini kepada semua.

No comments:

Post a Comment