Tuesday 6 November 2012

SIAPAKAH WANITA ITU???


Kisah pengalaman kali ini telah diceritakan sendiri oleh Abang Hamzah sewaktu diwawancara oleh penulis dikediamannya baru-baru ini.
"Saya masih ingat lagi waktu tu kira-kira pukul 2.00pagi, saya terjaga apabila mendengar suara operator telefon radio teksi membuat panggilan. Operator memberitahu ada penumpang dari Bukit Antarabangsa nak ke Taman Tun Dr. Ismail, yang berdekatan kawasan itu sila lapor...." suara operator halus keluar dari alat komunikasi.
"Tanpa berfikir panjang saya terus meyambut panggilan dan menyatakan sanggup untuk menggambil penumpang itu. Dari Jalan Hulu Klang saya masuk ke simpang Bukit Antarabangsa yang jalannya banyak selekoh tajam. Malangnya kira-kira lima minit kemudian operator memberitahu supaya saya tidak terus ke kondo tersebut kerana teksi lain
telah mengambil penumpang itu.
"Dah dekat nak sampai ni," beritahu saya pada operator.
"Janganlah marah saya pun tak tau kerana teksi tu tak lapor pun, tiba-tiba aja beritahu dah ambil," suara operator membela diri.
"Okeylah saya pusing balik," kata Abang Hamzah.
Sedikit kecewa dengan apa yang berlaku tetapi sudah alang-alang berada di Bukit Antarabangsa, dia merasakan lebih baik dia teruskan perjalanan hingga ke kondo tersebut. Manalah tahu kalau-kalau adalah penumpang lain. Jika tak adapun tak apalah, asalkan hati puas.

Menurut Abang Hamzah sewaktu dia tiba dipondok pengawal, tidak ada sesiapa pun disitu. Kemudian dia buat pusingan U dan patah balik. Dia memandu teksinya perlahan-lahan sambil menikmati pemandangan Kuala Lumpur dari lereng bukit. Dikiri dan kanan semuanya nampak gelap, hanya kelihatan bayang-bayang hitam pokok-pokok.
"Screeeeet!!!!!!!"
Tayar kereta berdecit apabila brek ditekan mengejut. Nyaris-nyaris dia terlanggar seorang perempuan ditepi jalan yang sedang melambai-lambaikan tangan menahan teksinya.
"Wow! Cantik seksinya cun melecun," sepontan keluar dari mulut Abang Hamzah apabila nampak wanita dalam lingkungan 20-an memakai gaun merah pendek. Gaun tanpa lengannya ketat hingga menampakkan susuk tubuh yang menggiurkan. "Saya terpaku juga dengan keayuan gadis itu. Saya turunkan cermin tingkap untuk bertanya, gadis berkulit putih dan bermata galak itu tersenyum sambil menjawab pertanyaan saya.
"Gombak," ringkas jawabnya dalam pelat Cina.
"Okey, boleh," jawab Abang Hamzah.
"Gadis itu terus membuka pintu belakang, minyak wangi yang dipakai oleh gadis itu menusuk ke hidung saya. Saya terus memandu menyusuri selekoh tajam jalan Bukit Antarabangsa untuk ke lebuh raya Hulu Klang kemudian ke Gombak. Sambil memandu saya sempat menjeling ke cermin, perempuan itu tersandar dikerusi dengan mata terpejam. Fikiran saya terus melayang memikirkan keberanian perempuan itu berjalan seorang diri didalam gelap. Namun saya tidak berani bertanya kerana bimbang dituduh menyibuk.
"Tiba-tiba terasa tengkuk saya disentuh jari-jemari yang sejuk seperti air batu. Saya tepis tangan gadis itu dan menyuruhnya duduk baik-baik, namun tengkuk saya terus juga diraba dengan gaya menggoda," ujar Abang Hamzah.
"Cik, jangan buat macam tulah," kata Abang Hamzah.
Menurut Abang Hamzah, perempuan itu tidak mempedulikan kata-katanya. Dia terus juga meraba dan membelai tengkuk, bahu serta rambut. Kali ini dia bersuara dengan lebih keras sekali gus memandang ke cermin. Abang Hamzah merenung cermin agak lama kerana tidak pasti apa yang dilihat.
"YA ALLAH! Eh! Betul ke ni?" saya bercakap sendiri.
"Kemudian saya pasang lampu, perempuan itu menyeringai, mukanya menggerutu. Mengalir darah dan nanah dari kudis-kudis dipipi, dagu dan dahi. Kelihatan kedua-dua matanya tersembul keluar. Saya terus tekan brek sekuat-kuat hati, kemudian pusing stereng untuk berpatah balik ke pondok pengawal dikondo tadi. Jari-jemari berkuku panjang terus meraba-raba dan membelai tengkuk saya. Beberapa kali saya cuba membaca ayat Qursi tapi lintang-pukang tidak tahu yang mana harus dibaca dulu. Lidah saya kelu dan kemudian saya cuba pula baca Al-Fatihah pun sama juga tak berjaya.
"Kereta yang saya pandu sekejap ke tepi sekejap ke tengah. Saya bimbang jika jari-jari itu akan mencekik leher saya. Terus saya tekan minyak supaya cepat sampai. Peluh dingin mengalir membasahi baju, rasa macam nak terkencing saya waktu itu," sambung Abang Hamzah.
Lututnya menggeletar dan seluruh badan seram sejuk. Semakin laju kereta makin lebar perempuan itu tersengih di cermin. Hampir-hampir besi penghalang dipintu pagar kondo saya langgar. "Saya menjerit sambil membuka pintu teksi sebaik sampai ke bilik pengawa. Malangnya saya jatuh, kaki saya berasa lembik dan tidak mampu untuk berdiri atau berjalan. Saya cuba bangun tapi tidak berdaya, terasa lemah seluruh badan. Saya menjerit lagi sambil merangkak kemudian meniarap seperti askar untuk ke pondok pengawal yang jaraknya hanya dua meter. Dua orang pengawal keselamatan berlari mendapatkan saya, mereka bertanya dengan muka cemas. Saya hanya mampu menunjuk ke arah teksi saya," katanya lagi.
Kata Abang Hamzah, mereka segera ke teksi tertunduk-tunduk mengintai dari cermin tingkap, yang kelihatan hanya wanita berambut panjang memakai gaun merah. Perlahan-lahan pintu belakang dibuka dan benda putih terbang keluar dari teksi. Pengawal lari lintang-pukang masuk ke bilik dan mengunci pintu. Abang Hamzah hanya memerhatikan kedua-dua pengawal itu termuntah-muntah. Tidak ada apa yang mampu saya lakukan kecuali memandang sahaja kerana bau bangkai dari dalam teksi mula menyelinap masuk ke lubang hidungnya. Malam itu dia tidak mampu untuk memandu. Semangatnya hilang langsung, tambah-tambah lagi bau bangkai itu masih melekat didalam teksi. Menjelang subuh tiga orang kawannya datang untuk membawanya pulang dan teksinya itu tinggalkan dikawasan berhampiran dengan pondok pengawal.
Abang Hamzah memberitahu, sejak peristiwa itu dia tidak berani mengambil penumpang dikawasan tersebut selepas tengah malam walaupun ditawarkan bayaran berkali-kali ganda bahkan seribu ringgit.

No comments:

Post a Comment